Inteligentny budynek z polską marką
Zwycięzca konkursu chce się stać jednym z czołowych brandów na świecie w swojej branży
Michał duszczyk
Fibaro. Tę nazwę warto zapamiętać. Nie tylko dlatego, że to zwycięzca tegorocznej, trzeciej już edycji konkursu Młoda Marka Sukcesu. Pod logo Fibaro poznańska Fibar Group produkuje bowiem bezprzewodowy system tzw. inteligencji budynkowej, który przebojem wdziera się na kolejne rynki.
Rozwiązanie, które umożliwi zarządzanie pracą większości elektronicznych sprzętów i domowych instalacji za pomocą komputera, smartfonu lub tabletu, sprzedawane jest już w 55 krajach. Ale to nie zaspokaja apetytu firmy. Jej prezes Maciej Fiedler liczy, że do końca przyszłego roku marka Fibaro obecna będzie na wszystkich rozwiniętych rynkach. A po czterech latach zdobędzie minimum 0,5 proc. światowego, bardzo rozdrobnionego, rynku systemów zarządzania domem.
Być jak Apple
Historia sukcesu Fibaro zaczęła się dość nietypowo. W roku 2009 Maciej Fiedler – pomysłodawca Fibaro, a jednocześnie obecny prezes i szef działu R&D firmy Fibar Group – poszukiwał optymalnego rozwiązania automatyki budynkowej do zainstalowania we własnym domu. Przeglądał propozycje firm oferujących systemy zarówno kablowe, jak i bezprzewodowe, jednak żadna z nich nie spełniło wszystkich jego wymagań.
Postanowił więc stworzyć własny system, którym umożliwiałby kontrolę, sterowanie,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta